• Automated Analysis Methods for the Assessment of Bicycle Infrastructure and Demand
  • Pashkevich, Anton <1986>

Subject

  • ICAR/05 Trasporti

Description

  • A first phase of the research activity has been related to the study of the state of art of the infrastructures for cycling, bicycle use and methods for evaluation. In this part, the candidate has studied the "bicycle system" in countries with high bicycle use and in particular in the Netherlands. Has been carried out an evaluation of the questionnaires of the survey conducted within the European project BICY on mobility in general in 13 cities of the participating countries. The questionnaire was designed, tested and implemented, and was later validated by a test in Bologna. The results were corrected with information on demographic situation and compared with official data. The cycling infrastructure analysis was conducted on the basis of information from the OpenStreetMap database. The activity consisted in programming algorithms in Python that allow to extract data from the database infrastructure for a region, to sort and filter cycling infrastructure calculating some attributes, such as the length of the arcs paths. The results obtained were compared with official data where available. The structure of the thesis is as follows: 1. Introduction: description of the state of cycling in several advanced countries, description of methods of analysis and their importance to implement appropriate policies for cycling. Supply and demand of bicycle infrastructures. 2. Survey on mobility: it gives details of the investigation developed and the method of evaluation. The results obtained are presented and compared with official data. 3. Analysis cycling infrastructure based on information from the database of OpenStreetMap: describes the methods and algorithms developed during the PhD. The results obtained by the algorithms are compared with official data. 4. Discussion: The above results are discussed and compared. In particular the cycle demand is compared with the length of cycle networks within a city. 5. Conclusions
  • Una prima fase dell’attività di ricerca svolta ha avuto come oggetto lo studio dello stato d'arte delle infrastrutture per la bicicletta, l'uso della bicicletta e metodi per la valutazione. In questa parte, il candidato ha studiato il “sistema bicicletta” nei paesi con altissimo uso della bicicletta ed in particolare in Olanda. E’ stata effettuata una valutazione dei questionari dell'indagine condotta all'interno del progetto europeo BICY sulla mobilità in generale in 13 città dei paesi partecipanti. Il questionario è stato progettato, sperimentato ed implementato, e successivamente è stato validato mediante un test effettuato a Bologna. I risultati sono stati corretti con informazioni a livello demografico e paragonati con dati ufficiali. L'analisi dell'infrastruttura ciclabile è stata condotta sulla base di informazioni del database di OpenStreetmap. L'attività è consistita nella programmazione di algoritmi in Python che consentono di estrarre i dati delle infrastrutture dal database per una area, di classificare e filtrare le infrastrutture ciclabili calcolandone alcuni attributi, come ad esempio la lunghezza degli archi ciclabili. I risultati ottenuti sono stati paragonati con dati ufficiali ove disponibili. La struttura della tesi è la seguente: 1. Introduzione: descrizione dello stato dell'arte nella mobilità ciclabile in vari paesi avanzati, descrizione dei metodi di analisi e loro importanza per implementare politiche adeguate per la mobilità ciclabile. Offerta e domanda ciclabile. 2. Indagine sulla mobilità: si illustra in dettaglio l'indagine sviluppata ed il metodo di valutazione. I risultati ottenuti vengono presentati e paragonati con dati ufficiali. 3. Analisi dell'infrastruttura ciclabile basata su informazioni dal database di OpenStreetmap: si descrivono i metodi e gli algoritmi sviluppati durante il dottorato. I risultati ottenuti dagli algoritmi vengono paragonati con dati ufficiali. 4. Discussione: I risultati precedenti vengono discussi e paragonati. In particolare la domanda ciclabile viene paragonata con la lunghezza delle piste ciclabili all'interno di una città. 5. Conclusioni

Date

  • 2013-05-24

Type

  • Doctoral Thesis
  • PeerReviewed

Format

  • application/pdf

Identifier

urn:nbn:it:unibo-10747

Pashkevich, Anton (2013) Automated Analysis Methods for the Assessment of Bicycle Infrastructure and Demand, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Ingegneria geomatica e dei trasporti , 25 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/5981.

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