• Rhetorics of brand: narratives and values
  • Retoriche di brand: narrazioni e valori
  • Marrone, Gianfranco

Description

  • The brand is an ambiguous object. Born as a tool of hard and pure marketing, therefore as the keystone of hyper-organization of individual and collective consumption, it gradually ended up to disengage from its economic-business bases to become a promoter and spokesman of small mythic narratives and social micro-values, thus restoring those forms of identity vanished with the infamous disappearance of the great narratives. Therefore, while the current iconoclasts blame logos - destroying them physically -, brands tend gradually to disappear, allowing their absence. This results in a double movement of action and passion whose rhetoric enliven our personal and social existences.
  • Il brand รจ un oggetto ambiguo. Nato come strumento del marketing duro e puro, dunque chiave di volta dell'iperorganizzazione dei consumi individuali e collettivi, ha finito progressivamente per sganciarsi dalle sue basi economico-aziendali per farsi promotore e portavoce di piccole narrazioni mitiche e microvalori sociali, andando a ricostituire quelle forme identitarie venute meno con la famigerata scomparsa delle grandi narrazioni. Cosi, mentre gli attuali iconoclasti se la prendono con i logo, fisicamente distruggendoli, le griffe tendono progressivamente a scomparire, lasciando posto alla loro assenza. Ne deriva un doppio movimento di azione e di passione le cui retoriche allietano le nostre esistenze personali e sociali.

Date

  • 2014-05-30

Type

  • info:eu-repo/semantics/article
  • info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Format

  • application/pdf

Identifier

Relations