• Hermeneutics of Distance: Physical and Symbolic Dimensions in Teaching and Digital Communication
  • Ermeneutica della distanza: dimensioni fisiche e simboliche nella didattica e nella comunicazione digitale
  • Di Prospero, Alfonso

Description

  • In this paper focuses on the relationship between traditional culture, including the contents of learning specifically in schools, and the new opportunities of mobile learning through digital technologies. The works of Gregory Bateson, Paul Ricoeur, Zygmunt Bauman, Bernard Rimé and Karsten Stueber give the main coordinates for this research. The notion of empathy is interpreted in contextual terms. For this, the importance of hermeneutics, seen as the best approach to understand the meaning of the single cases, is asserted.
  • In questo articolo si sottopone ad indagine il rapporto tra cultura tradizionale – e in particolare i contenuti dell'apprendimento scolastico – e le nuove opportunità offerte dal mobile learning attraverso tecnologie digitali. Le opere di Gregory Bateson, Paul Ricœur, Zygmunt Bauman, Bernard Rimé, Karsten Stueber, forniscono le principali coordinate per questa ricerca. La nozione di empatia è interpretata in termini contestuali, per cui si afferma l'importanza dell'ermeneutica, in quanto strada privilegiata per poter comprendere il significato delle singole situazioni.

Date

  • 2020-10-09

Type

  • info:eu-repo/semantics/article
  • info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Format

  • application/pdf

Identifier

10.13125/CH/4322

urn:nbn:it:unica-26364

Relations